معایب و مشکلات بازاریابی شبکه ای

از سیستمهای هرمی تا بازاریابی شبکه ای به ظاهر قانونی

معایب و مشکلات بازاریابی شبکه ای

از سیستمهای هرمی تا بازاریابی شبکه ای به ظاهر قانونی

معایب و مشکلات بازاریابی شبکه ای

بازاریابی و فروش چه بصورت شبکه ای (چنانچه به صورت واقعی پیاده سازی شود و قصد سوء استفاده از مسئله بیکاری جوانان رو نداشته باشد) چه به صورت غیر شبکه ای
یک علم است، علمی آمیخته به هنر
فروش نوک پیکان هر شرکت تولید کننده کالا و خدمات است و بدون تیم فروش تمامی شرکتها به تعطیلی و ورشکستگی سوق داده می شوند.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید



در این بخش سعی شده تا اهداف و سیاستهای شرکت با استناد به مطالب ارائه شده در سایت شرکت مشخص شده و در قسمتهای بعد به بررسی این اهداف و سیاستها می پردازیم که عملکرد این شرکت چقدر مطابق با سیاستهای اعلام شده است و چه مقدار جهت فریب اذهان عمومی بکار گرفته شده.

از آوردن کل مطالب به دلیل زیاد بودن آن خودداری شده جهت مطالعه کامل مطالب می توانید روی عنوان آن کلیک نمایید.





درباره شرکت (برگرفته شده از سایت https://www.bizmlm.ir )

صنعت بازاریابی شبکه ای که بعد از گذشت بیش از یک دهه در کشور ما بعد از بومی سازی توانست جایگاه قانونی خود را پیدا کند، اکنون به عنوان یکی از قدرتمند ترین روش های فروش در ایران شناخته می شود که می تواند در آینده ای نزدیک الگوی فروش بسیاری از شرکت ها گردد ، در این راستا می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به بیکاری در نسل جوان را برطرف نموده و اشتغالزایی انجام دهد.


فعالیت شرکت ©BIZ معرفی و ارایه کالاها و خدمات معتبر در سبد فروش شرکت توسط بازاریابان و اعضای خود در قالب یک طرح درآمدزایی چند سطحی به مشتریان و مصرف کنندگان خود در سرتاسر ایران عزیز می باشد.


خاص بودن و بی همتا بودن محصولات شرکت به دلیل کیفیت بالا و تکنولوژی مورد استفاده در تولید و نوع خدمت رسانی آن که بصورت اختصاصی در اختیار شرکت قرار گرفته و عدم قابلیت کپی برداری از آنها که تحت قوانین کپی رایت بین المللی قرار دارد و همچنین ساختار درآمدزایی منحصر بفرد©BIZ این امکان را برای هر فردی ایجاد می کند تا به کسب درآمد سالم از طریق بازاریابی این محصولات بپردازد.


الویت اول مردم در جوامع صنعتی امروز، بهداشت و سلامتی جسم و روان بوده و هرچه تکنولوژی پیشرفت کند مضرات و آلودگیهای ناشی از آن بیشتر شده و این نیاز بیشتر احساس می شود.


نکات مهم که می بایست به آنها توجه کرد

1-حل مشکلات مربوط به بیکاری در نسل جوان (چرا قرارداد شرکت بصورت یکطرفه است و هیچ تعهدی برای بازاریابان شرکت در قرارداد وجود ندارد و حتی ساده ترین بخش که بیمه است برای بازاریابان اجرا نمی شود؟

مثال فرض کنید بازاریابی جهت ارائه کار خود در مسیر تصادف کند. چه کسی پاسخگوست و جبران خسارت او را می کند؟)

2-معرفی و ارایه کالاها و خدمات معتبر در سبد فروش شرکت (سوال مرجع اعتبار دهی محصولات و خدمات کجاست؟)

3-خاص بودن و بی همتا بودن محصولات شرکت به دلیل کیفیت بالا و تکنولوژی (سوال چه چیز کیفیت محصول آنرا خاص و بی همتا کرده؟)

4-نوع خدمت رسانی آن که بصورت اختصاصی در اختیار شرکت قرار گرفته (سوال منظور از نوع خدمت رسانی اختصاصی چیست؟ آیا منظور تولید و توزیع این محصولات بصورت اختصاصی در اختیار شرکت است؟ پاسخ به این سوال در بخش بررسی محصولات صورت می گیرد.)

5-ایجاد زمینه بهداشت و سلامتی جسم و روان با استفاده از کالاهای شرکت (بدون شرح)




سخن مدیریت در بیز مگ

 

با سلام به تمامی همکاران و همراهان عزیز

خداوند بزرگ را شاکرم که این فرصت را در اختیار من و همکارانم قرار داد ، تا یکی از زیباترین و جذاب ترین تجارت های حال حاضر دنیا را در کشور عزیزمان آغاز کنیم . تجارت ارزشمندی که ضمن به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد ، قادراست تا رفاه ، ثروت و سلامتی را نیز یکجا به هموطنانمان هدیه کند .

چهار سال از رسمی شدن این تجارت در کشور عزیزمان می گذرد ، در این مدت نشیب و فرازهای زیادی را پشت سر گذاشتیم ،یاد گرفتیم که بازاریابی شبکه ای تجارتی است مبتنی بر صداقت و روابط صمیمانه ، آموختیم که برای موفقیت در این تجارت بایستی طرح راهبردی دقیق و مدونی داشته باشیم ، یاد گرفتیم که چگونه از زمان خود به بهترین شکل استفاده کنیم ، یاد گرفتیم که برای پیشبرد این تجارت سودمند باید نگرشی عمیق و ژرف به تمام ابعاد آن پیدا کنیم و از همه مهمتر ، آموختیم که تجارت نتورک مارکتینگ یک تجارت دانش بنیان و آموزش محور است و بدون داشتن یک سیستم قوی و کاربردی نمیتوان و نباید وارد این عرصه شد .

شرکت بیز ، از ابتدا با بررسی علمی و دقیق این تجارت ، با دور اندیشی و آینده نگری توام با استفاده صحیح از پتانسل های موجود به ویژه لیدرهای قدرتمند خود ، بنا را بر این گذاشت تا یک نتورک استاندارد و ماندگار را در ایران ایجاد نموده و شرایط را برای رشد و پیشرفت نمایندگان مستقل خود فراهم نماید . چهار سال پیش ، وقتی در هیاهوی برجا مانده از فعالیت ناسالم و مملو از احساسات دسیسه های هرمی ، شرکت بازاریابان ایرانیان زمین را تاسیس می کردیم ، شاید کمتر کسی تصور میکرد که بیز بتواند با این سرعت و کیفیت ، به یک برند محبوب، ماندگار و دوست داشتنی تبدیل شود .


نکات مهم که می بایست به آنها توجه کرد

1-تجارت ارزشمندی جهت به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشور (سوال با وارد کردن محصول از ترکیه و دیگر کشورها به کشور دقیقاً چه قسمت از چرخ اقتصاد به حرکت در می آید؟ در قسمت بررسی محصولات به بررسی کامل این قسمت می پردازیم)

2- بازاریابی شبکه ای تجارتی است مبتنی بر صداقت (میزان صداقت با بررسی دیگر بخشها مشخص می شود.)

3-برند BIZ یک برند محبوب، ماندگار و دوست داشتنی (سوال این معیارها در کجا سنجیده می شوند؟ با انبار تقریباً خالی صد درصد این گزینه صحیح است)





مصاحبه اختصاصی مجله بازاریابی شبکه ای با آقای عطاران


بدلیل طولانی بودن مصاحبه و اینکه در بخشهای مختلف آن به تعریف و تمجید و کلی گویی پرداخته شده فقط توجه شما را به بخش ششم (با اینکه از پاسخ به این سوال تفره رفتند) جلب می کنم.


6– در سازمانهای نتورکی اعضا بعضا زحمات زیادی می کشند تا برند یا محصول خاصی را جا بیاندازند ( اکثر محصولات در نتورک مارکتینگ نیاز به معرفی دارند ) اما بنا به دلایلی و تشخیص مدیران شرکتها جای خود را به محصولات دیگر می دهند، آیا امکان دارد که این اتفاق برای شرکت شما هم بیفتد ؟


پاسخ : برندسازی یک پروسۀ مهم در صنعت فروش است که نیاز به برنامه ریزی و اجرای منظم دارد ، ما در شرکتمان فقط یک برند می سازیم و آن بیز است ، در واقع قبل از اینکه خیلی ها به برند سازی فکر کنند ، ما برای چند صد قلم محصول ، برند بیز را ثبت کردیم ، طبیعی است که نمیتوان تمام این محصولات را یکباره تولید کرد ، از طرفی سبد کالا را هم به این بهانه نمیتوان خالی گذاشت ، پس بدون اینکه فروش را متوقف کنیم ، باید برندسازی را انجام دهیم و این دقیقاً کاری است که ما در بیز در حال انجام آن هستیم .


نکات مهم که می بایست به آنها توجه کرد

1-در سازمانهای نتورکی اعضا بعضا زحمات زیادی می کشند تا برند یا محصول خاصی را جا بیاندازند، اما بنا به دلایلی و تشخیص مدیران شرکتها جای خود را به محصولات دیگر می دهند، آیا امکان دارد که این اتفاق برای شرکت شما هم بیفتد؟ (سوال چرا اکثر اجناس ارائه شده در سایت موجودی ندارند؟)

2- ما برای چند صد قلم محصول ، برند بیز را ثبت کردیم ، طبیعی است که نمیتوان تمام این محصولات را یکباره تولید کرد. (سوال آیا شرکت بیز تولید کننده محصولات است یا فقط نام تجاری ثبت کرده و کارخانه جات بصورت کارمزدی برای شرکت تولید می کنند؟)

3-از طرفی سبد کالا را هم به این بهانه نمیتوان خالی گذاشت. (سوال چرا اکثر اجناس ارائه شده در سایت موجودی ندارند؟)

نکته ای که در سال 97 نیاز است بدانید

با سلام و عرض ادب نسبت به تمامی عزیزانی که مطالب رو مطالعه کردن و نظریات خودشون رو ارسال کردند. 

مطالب درج شده مربوط به سال 94 هستند و خیلی از شرکتها با توجه به مطالب ارائه شده شروع به پوشاندن ( ماست مالی کردن) نقاط ضعف معرفی شده کردند ولی کماکان اصل کارشان مشکل دارد.

یک موضوع بسیار مهم رو میخواستم امروز با شما دوستان مطرح کنم

با گذشت حداقل شش سال از عمر این شرکتهای کلاهبرداری از تمامی کسانی که در این شرکتها کار می کنند یا می خواهند به زور وارد شوند یک سوال اساسی دارم. 

مطالبی که پیش از سوال باید بدانید

8 تا 10 سال پیش پس از اینکه سرمایه گذاران اصلی (آقازاده ها) این سبک شرکتها از نوع غیر قانونی آن منتفع نشدند اقدام به قانونی کردن آن نمودند پس از کسب مجوزهای لازم در سال اول بسیاری از نتورکر های حرفه ای از سیستمهای غیرقانونی را به سیستمهای به ظاهر قانونی خود وارد کردند (سبک ورود به این نحو بود که خیلی ها را با وعده و وعید خیلی ها را با جاه و مقام و خیلی از لیدر ها و لگ هایی که به هیچکدام از این روشها وارد نمیشدند رو دستگیر کردند بعد برای اینکه پرونده آنها مختومه اعلام شود از آنها تعهد گرفتند که باید در سیستمهای جدید به همراه همه زیر دستها خرید بزنند وگرنه پرونده شان دوباره به جریان می افتد ) 

با این سبک هر شرکت هزاران نیروی زبده از لیدر ها و لگ های حرفه ای (که خیلی از آموزشهایی که میبینید حاصل تلاش این افراد است) را وارد این سیستمهای به ظاهر قانونی کردند. 

مطلب بعدی که باید بدانید اینست که این سیستمها به نیروها تعهد میدهند که در صورتی که درست عمل کنید بعد از بازه 3 تا 6 سال میلیاردر میشوید و ماهی چندین میلیارد درآمد دارید. 

و آخرین مطلب پیش از سوال اصلی اینکه تا به امروز بیش از 6 سال از عمر این شرکتهای کلاهبرداری می گذرد. 

عنوان سوال

لطفا اگر وارد این سیستمهای کلاهبرداری شدید یا قصد ورود به آن را دارید این مورد را از پرزنتور یا لیدر خود بخواهید.

نام 100 نفر از میلیاردر های 6 سال پیش این مجموعه را برایتان بگوید و حداقل با 5 نفرشان را ببینید.

اصلا 100 نفر نه 10 نفر

10 نفرم نه 5 نفر

احتمالا توجیه میکنند که آنها کارشان را اصولی انجام ندادند

مگر میشود کسی طراح آموزشهای شما باشد و کارش را اصولی انجام ندهد مگر میشود از بین هزاران ورودی سال اول یک نفر هم اصولی انجام نداده باشد. 

احتمالا توجیه میکنند که آنها وقت دیدن شما را ندارد

مگر کار روزمره آنها چیست مگر محل درآمد آنها از خرید نیروهای جدید شکل نمیگیرد مگر سرکشی به تیمها و کنفرانس گذاشتن نیست آدرس یکی از محلهای کنفرانس را بخواهید تا در آن شرکت کنید. 

نکته مهم چند شرکت چندین ماشین وارد کرده و هر هفته به بعضی از این افراد به ظاهر موفق میدهد تا با نمایش آنها ورودی جدید بگیرد

لطفا در صورت مشاهده از لیدر خود بخواهید که کارت ماشین یا سند آن را کپی برابر اصل بگیرد و به شما نشان دهد.

شاد و پیروز باشید. 


  • Seller Team

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی