معایب و مشکلات بازاریابی شبکه ای

از سیستمهای هرمی تا بازاریابی شبکه ای به ظاهر قانونی

معایب و مشکلات بازاریابی شبکه ای

از سیستمهای هرمی تا بازاریابی شبکه ای به ظاهر قانونی

معایب و مشکلات بازاریابی شبکه ای

بازاریابی و فروش چه بصورت شبکه ای (چنانچه به صورت واقعی پیاده سازی شود و قصد سوء استفاده از مسئله بیکاری جوانان رو نداشته باشد) چه به صورت غیر شبکه ای
یک علم است، علمی آمیخته به هنر
فروش نوک پیکان هر شرکت تولید کننده کالا و خدمات است و بدون تیم فروش تمامی شرکتها به تعطیلی و ورشکستگی سوق داده می شوند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

گروه مواد غذایی BIZ





زیر گروه های گروه مواد غذایی BIZ


عسل مخصوص BIZ


نکته ای در حاشیه: انگبین همان عسل است با گویش عربی پس بکار بردن کلمه "عسل انگبین" در قسمت نام محصول بی معنی است.


 مورد اول


به لحاظ ظاهری مشکل خاصی ندارد در عکس سیب سلامت که تاییدیه وزارت بهداشت است قابل مشاهده است ولی آرم استاندارد آن در عکس قابل مشاهده نیست (لطفاً چک شود)


این محصول تولید داخل ایران است.


ولی این محصول تولید کارخانه شرکت بیز نیست، فقط نام روی لیبل آن متعلق به شرکت BIZ است.


جهت متوجه شدن این مطلب چنانچه پشت لیبل محصول را نگاه کنید نوشته شده تولید شده در کارخانه X (پس شرکت BIZ در فرآیند فروش آن یک واسطه است که با اولین و کلیدی ترین بحث بازاریابی شبکه ای که حذف واسطه هاست در تناقض است).


مورد دوم


از بین دو محصول موجود در فروشگاه یکی از آنها موجود نیست.


چای و دمنوشهای طبیعی دکتر بین


مورد اول


تولید کننده این محصول شرکت سبز نوش کویر (دکتر بین با آدرس  http://snkco.com/  ) است. (پس شرکت BIZ در فرآیند فروش آن یک واسطه است که با اولین و کلیدی ترین بحث بازاریابی شبکه ای که حذف واسطه هاست در تناقض است)


مورد دوم


از بین یازده محصول موجود در فروشگاه هیچکدام موجود نیست.


چای و تی بگ گوزل


مورد اول


تولید کننده این محصول شرکت تولیدی بازرگـانی بین المللـی نیلسا کام (گوزل با آدرس  http://guzel.ir/ ) است. (پس شرکت BIZ در فرآیند فروش آن یک واسطه است)


مورد دوم


از بین چهار محصول موجود در فروشگاه دو محصول موجود نیست.


بنظر میرسد با بررسی این سه محصول وضعیت محصولات داخلی شرکت بیز مشخص می شود. در ارائه این محصولات به روش بازاریابی شبکه ای خود شرکت بیز به عنوان یک واسطه ناقض فلسفه بازاریابی شبکه ای است.



بررسی کالاهای وارداتی شرکت





در بررسی کالاهای وارداتی شرکت اوضاع از حالت قبل هم بغرنج تر می شود.


زیر گروه های گروه آرایشی بهداشتی


محصولات بهداشتی لاریکیت Lorikeet


مورد اول


وارد کننده این محصول شرکت سلامت آرایش نیکسان (Lorikeet با آدرس  http://lorikeet-ir.com/fa  ) است. (پس شرکت BIZ در فرآیند فروش واسطه دست سوم به بعد است)


مورد دوم


از بین بیست و چهار محصول موجود در فروشگاه هشت محصول موجود نیست.


دلیل اصلی موجود بودن محصولات خارجی نسبت به محصولات داخلی عدم ثبت قیمت مصرف کننده روی محصول است که این عامل باعث می شود شرکت با هر قیمتی که برایش مناسب باشد کالا را بفروشد.


نتیجه گیری


  1. خود شرکت ناقض فلسفه بازاریابی شبکه ای است چون شرکت واسطه است نه تولید کننده.

  2. اکثر موجودی کالا محصولات وارداتی است پس نه تنها به چرخه اقتصاد کمک نمی کند بلکه باعث فلج شدن آن می شود

در مورد تعهد این شرکت به بازاریابانش با توجه به عدم اعتنا به اقتصاد کشور و فریب اذهان عمومی در پیاده سازی بازاریابی شبکه ای بر اساس آخرین متد های روز بازاریابی دنیا، نتیجه گیری این گزینه را به خود شما واگذار می کنم.

  • Seller Team

نظرات  (۳)

با تشکر از مطالب خوبتون
عالی عالی. 
مطالبتون محشره. 
  • حسین از کرج
  • وقتا اطلاعاتتان خیلی عالیه متشکریم از اطلاع رسانی دقیقتون.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی